Warning
This is a standard installation, containing all the programs for a productive work. We believe that this is the most productive way to program in Arduino. However, if You prefer a simple installation and do not want to learn different programs, You can choose installation in the previous screen. That options is quite simple and it is less likely that You will encounter some unsolvable problems.
Instalirajte Arduino.
S www.arduino.cc/en/software skinite i instalirajte Arduino. Rezultat će biti Arduino IDE, okolina u kojoj se isto može programirati, ali mi to nećemo učiniti.
Instalirajte Visual Studio Code
Ako volite video, otvorite https://www.youtube.com/watch?v=5edPOlQQKmo, pokrenite instalaciju prema uputama i preskočite prvi dio ove stranice. U suprotnom, nastavite čitati.
Visual Studio Code (VS Code) je puno moćnija razvojna okolina (IDE) od Arduino IDE. Premda će instalacija trajati dulje, ona je odličan izbor za bilo koga tko namjerava napisati više od 100 linija koda, što ćete učiniti u ovim vježbama.
Izaberite direktorij za skidanje. Spremite datoteku.
Kliknite na skinutu datoteku kako biste pokrenuli instalaciju.
Prihvatite licencu i kliknite na "Next". Prihvatite sve implicitne vrijednosti.
Po završetku instalacije, pokrenite VS Code. Možete ostaviti kvačicu u posljednjem instalacijskom prozoru i program će se odmah pokrenuti.
Instalirajte PlatformIO
PlatformIO je odličan dodatak VS Code programu, koji će Vam omogućiti da koristite ESP32 mikrokontroler, na kojem je baziran ovaj sistem, i Arduino. Svidjet će Vam se.
Kliknite na tipku za proširenja na lijevoj strani, utipkajte "PlatformIO", kliknite na "PlatformIO IDE" u filtriranoj listi i izaberite "Install".
Po završetku će vas program za instalaciju tražiti da ponovno pokrenete VS Code. Poslušajte ga.
Na lijevoj strani će se pojaviti nova ikona, za PlatformIO. Malo pričekajte, ako se ne pojavi odmah.
Ako dođe do problema,
- Ukoliko instalacija PlatformIO programa nikad ne završi i ne pojavi se ikona mrava, probajte instalaciju Visual Studio Code Insiders programa.
Kliknite na spomenutu ikonu za PlatformIO na lijevoj traci.
Kliknite na "Open" ispod "PIO Home".
Instalirajte podršku za ESP32
Proces instalacije podrške za mikrokontroler može biti kompliciran, ali ovdje to nije tako.
Kliknite na "Platforms" ikonu i srednjoj traci (skrolirajte dolje, ako je potrebno).
Kliknite na karticu "Embedded". Utipkajte "Espressif". Kliknite na "Espressif 32" u rezultatima.
Kliknite na tipku "install" i pričekajte završetak instalacije. Budite strpljivi. Operacija može potrajati nekoliko minuta.
Na kraju instalacije će iskočiti poruka. Kliknite na "OK" kako biste ju zatvorili.
Napravite Vaš projekt
U VS Code okolini možete imati više projekata, u raznim programskim jezicima. Mi ćemo načiniti jedan za upravljanje robotom.
Klikinte na tipku "Home" u srednjoj traci. Skrolirajte, ukoliko je van vidnog polja. Kliknite na "New Project".
Otvorit će se čarobnjak za novi projekt. Ime može biti "Robot" ili neko drugo. U polje "Board" utipkajte "esp32" i izaberite "DOIT ESP32 DEVKIT V1" iz padajuće liste. "Framework" treba biti "Arduino Framework".
Skrolirajte dolje, ukoliko je potrebno, i kliknite na "Finish.
Kopirajte program za robota
Kopirat ćemo program, koji će biti početak Vašeg rada, i sve potrebne biblioteke. Počnimo s programom, koji se sastoji od 9 datoteka, koje ćemo skinuti s interneta.
Ukoliko ste gledali video instalaciju, nastavite ovdje. Otvorite u browseru
MRMS Github stranice, kliknite na "Code" i "Download ZIP".
Github je mjesto na kojem su pohranjeni brojni programi pa tako i naših 9 datoteka.
U komprimiranoj datoteci se nalazi MRMS_ESP32 direktorij.
Raspakirajte ("unzipajte") preuzetu komprimiranu datoteku MRMS-Arduino-Sketches-master.zip. Dobit ćete direktorij (mapu) MRMS-Arduino-Sketches-master. Otvorite ovaj direktorij i u njemu direktorij MRMS_ESP32 kako biste mogli izabrati njegov sadržaj. Ostavite ovaj prozor otvoren.
Posljednja datoteka se zove "MRMS_ESP32.ino", kako traži Arduino okolina, ali u našem slučaju se mora zvati "main.cpp". To ćemo popraviti u sljedećem koraku, kopiranjem njenog sadržaja u postojeću main.cpp.
Nakon kreiranja projekta, otvara se Explorer, kao na slici lijevo. Ukoliko ste ga zatvorili, možete ga opet otvoriti birajući "View" - "Explorer" u meni-traci. Uočite "src" direktorij. To je mjesto za Vaš program.
Koristite miša da za prevlačenje svih .cpp i .h datoteka (cijeli "src" direktorij, osim jedne .ino datoteke) iz prozora koji je ostao otvoren u prethodnom koraku. Možete kliknuti na prvu datoteku, zatim, držeći Shift, kliknite na posljednju. Sad kliknite na izabranu listu lijevom tipkom i ne puštajte ju. Prevucite datoteke i otpustite tipku, nakon što te ih pozicionirali u "src" direktorij PlatformIO-a.
Otvorite MRMS_ESP32.ino datoteku u Notepad-u ili u Arduino IDE (dvostruko kliknite na datoteku), učitajte cjelokupan sadržaj datoteke u međuspremnik (Ctrl-A, Ctrl-C) i kopirajte u "main.cpp" datoteku (dvostruko klikine na nju za otvaranje). Rezultat će biti otprilike kao na slici lijevo.
platformio.ini je konfiguracijska datoteka. Želite li mijenjati konfiguraciju, ova je datoteka pravi izbor.
";" komentira ostatak retka, uklanjajući opciju.
Dvostruko klikinte na platform.ini i kopirajte u datoteku ovaj sadržaj:
; PlatformIO Project Configuration File
;
; Build options: build flags, source filter
; Upload options: custom upload port, speed and extra flags
; Library options: dependencies, extra library storages
; Advanced options: extra scripting
;
; Please visit documentation for the other options and examples
; https://docs.platformio.org/page/projectconf.html
[env:esp32doit-devkit-v1]
platform = espressif32
board = esp32doit-devkit-v1
framework = arduino
monitor_speed = 115200
;upload_port = COM17
; Library options
lib_deps =
https://github.com/PribaNosati/mrm-8x8a.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-bldc2x50.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-bldc4x2.5.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-board.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-common.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-can-bus.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-col-b.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-col-can.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-fet-can.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-imu.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-ir-finder3.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-lid-can-b.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-lid-can-b2.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-mot2x50.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-mot4x3.6can.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-mot4x10.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-node.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-pid.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-ref-can.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-robot.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-servo.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-switch.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-therm-b-can.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-us-b.git
https://github.com/PribaNosati/mrm-us1.git
Spremite ove 2 datoteke koristeći File - Save All.
Prevedite program
Instalirajte
Git.
Ponovno pokrenite VS Code.
Kliknite na "Nike" znak na donjoj traci kako biste preveli ("kompajlirali") projekt. Ukoliko dobijete poruku greške, da naredba nije pronađena, pričekajte pa probajte opet. Dohvaćanje svih potrebnih biblioteka s interneta će potrajati neko vrijeme.
Ako dođe do problema,
Ako sve prođe bez greške, spojite robota, koristeći USB kabel, i kliknite na tipku sa strelicom, kako biste podigli program u robota.
- Ako dobijete poruku greške "...main.py...", instalirajte node.js. Ponovno pokrenite VS Code. Ako ni to ne pomogne, pogledajte uputu na ovom webu
- Ako se i dalje javlja poruka "...main.py..." iz prve točke, ručno kopiranje biblioteka u direktorij "lib" će riješiti problem.
- Provjerite niste li u Platform.ini greškom kopirali dodatne znakove.
- Uvjerite se da u Platform.ini nije ostao dio starog sadržaja. Novi sadržaj mora u potpunosti zamijeniti stari.
- VS Code detekira automatski USB port i obično nije potrebna dodatna akcija kako bi se ostvarila veza s robotom.
Ako imate uključen neki drugi sličan uređaj, npr. programator za drugu pločicu, VS Code neće znati koji uređaj želite povezati. U tom slučaju, VS Code će prijaviti grešku i morat ćete izabrati port ručno, otkomentirajući liniju "upload_port..." u Platform.ini i birajući odgovarajući port.
Njegov ćete broj pronaći, ako pokrenete Windows Device Manager (pritisite Windows tipku, tipkajte "Device Manager", onda Enter - ili kliknite desnom tipkom miša na Windows start tipku i birajte "Device Manager"). Port robot će biti vidljiv u redu "Silicon Labs 2120x...". U primjeru na slici, njegova je adresa COM5.
- Ponekad Windowsi imaju problema sa standardnim driverom za USB, koji koristi ova kartica. Manifestira se bedžom upozorenja u Device Manageru, uz ime porta. U tom slučaju skinite driver s ovog weba i instalirajte ga.